ettdjupavandetag.blogg.se

Ettdjupavandetag, handlar mer eller mindre om mig, min vardag, hela livet. Här kan jag skriva av mig utan att något ska påverka mig, känslor, rädslor. Allt som finns i tanken. Texter & Bilder är personliga och skrivna av mig.

Åker 100 mil...

Publicerad 2015-01-05 21:59:16 i Allmänt,

Åker hundra mil för att träffa dig
känns som evig tid utan någon frid
Ger dig min heliga och absoluta tid
för att finnas där

Vart är du ? Inte här eller där.
Ny vänskap är absolut ett kap
Utan sinner och utan ro
Måste träffa dig, måste köra över en bro

Att göra allt för dig kan få dig hel
men känner ändå att något är fel
att be mig vara tyst och säga att jag inte fattar
Det är okej, då slutar vi och chattar
Det som är inte är sålt
bara att göra en helt ny låt

Inte om dig eller mig utan om oss
Jag kan göra mycket för en vänskap
helst utan att slåss

Vänder du dig om med blicken när jag dig behöver
Utan att skratta eller gråta och ta micken
Allt det där är som ett fyrklöver.

Du kanske inte förstår och det gör inget
så ta en servett och torka bort det dära flinet

Att ändra på något vackert är inte längre vackert
utan något helt läckert
Känner du dig öm i hjärtat
vänd dig om och se vad du har
långt bort är ljust
och jag står ännu kvar.

Att vänta in dig kanske är dumt
alla andra säger att det är skumt
Framåt eller bakåt
vad gör det om några år
Aja du kanske inte bryr dig
så jag fortsätter och går

Såra mig idag, imorgon och föralltid
Du fick iallafall något utav min tid.

Frid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela