ettdjupavandetag.blogg.se

Ettdjupavandetag, handlar mer eller mindre om mig, min vardag, hela livet. Här kan jag skriva av mig utan att något ska påverka mig, känslor, rädslor. Allt som finns i tanken. Texter & Bilder är personliga och skrivna av mig.

Älskling säg ... SNÖVIT!

Publicerad 2015-01-05 22:10:51 i Allmänt,

Snövit är två sorters definationer
allt från årstid till film
utan henne blir det inget rim

plask och vått
där ute är svart eller grått
På marken och trädens grenar
är det istoppar
och på en äng eller i en skog
springer vita renar

Snövit är en flicka
av den fina sorten
någon har en hjärna
men tappat bort den
Även snön på marken
träden har kvar sina barken

Vad vore alla vi utan snövit
kanske mer eller mindre skit

Buga och nik
det är slut på snövits krig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela