ettdjupavandetag.blogg.se

Ettdjupavandetag, handlar mer eller mindre om mig, min vardag, hela livet. Här kan jag skriva av mig utan att något ska påverka mig, känslor, rädslor. Allt som finns i tanken. Texter & Bilder är personliga och skrivna av mig.

När man går där ensam ...

Publicerad 2015-01-05 22:16:36 i Allmänt,

När man går där ensam på vägen
står där någon och väntar
i alla dessa lägen.

Stenar i skorna
och vinden i håret
trots flera mil
så smärta i låret

Tänker i egenhet på något fint
ser i dina ögon
att det slagit slint

Går framåt
stannar upp
lite då och då
Hör din röst
som ber mig att gå
Svänger mot höger
in på en stig
tar upp ett paket
bryter en cigg

Trots dina kunskaper
om vänskapen
har du misst att läsa lappen
Det är mänskligt att göra fel
Snälla...
om du lämnar mig är jag inte hel

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela