ettdjupavandetag.blogg.se

Ettdjupavandetag, handlar mer eller mindre om mig, min vardag, hela livet. Här kan jag skriva av mig utan att något ska påverka mig, känslor, rädslor. Allt som finns i tanken. Texter & Bilder är personliga och skrivna av mig.

Saga utan slut

Publicerad 2015-01-05 22:43:27 i Allmänt,

En saga utan något slut
är vackert men inte fult
Sagor och verklighet är två
skilda ting som finns
fantasin tar sin plats
och vi minns

I sagor blir ingen sårad alls
där flickan eller pojken har något kring sin hals
Där vänner är som gjorda för varann
i vår verklighet så är den fantasin sann

Ta på dig skorna
och gå ut
gendom dörren och väggen
hörs ett och annat skjut
vad är då verklig lycka
då din axel
den börja att rycka.

Vänner finns alltid med dig här
och hur du än bär dig åt.
Du aldrig i din vän blir kär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela