ettdjupavandetag.blogg.se

Ettdjupavandetag, handlar mer eller mindre om mig, min vardag, hela livet. Här kan jag skriva av mig utan att något ska påverka mig, känslor, rädslor. Allt som finns i tanken. Texter & Bilder är personliga och skrivna av mig.

Sovande stund...

Publicerad 2015-01-05 22:08:01 i Allmänt,

I en sovande stund
du tar dig en blund
i en djup dröm du är
där du alla dina fel lär

Allt från timmar till minuter
av all hast din klocka den tjuter
En eller två blund är aldrig fel
när du vaknar igen
känner du dig stel

Åskan där ute hörs igenom vinden
du märker inte ens
kyssen på den ljuva kinden
Blixten den dunrar
uppifrån och ner
Ohja, det kommer allt fler.

Vad betyder detta väder för oss
inte mycket
men vi kämpar ändå
utan att slåss

Du, jag finns här om du minns
därför kallar jag dig min prins

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela