ettdjupavandetag.blogg.se

Ettdjupavandetag, handlar mer eller mindre om mig, min vardag, hela livet. Här kan jag skriva av mig utan att något ska påverka mig, känslor, rädslor. Allt som finns i tanken. Texter & Bilder är personliga och skrivna av mig.

Vad är det man behöver...

Publicerad 2015-01-05 22:05:20 i Allmänt,

Vad är det man behöver
och vad kommer man att få
när kärlek inte är för en
utan för två.

Visst är det underbart att känna känslor
som flygande fjärilar i ens mage
Man blir lycklig och springer runt
bland blommorna i en hage.

Är det kärlek alla behöver
eller något helt annat
oavsett vad så har alla andra redan fattat

Att kämpa ensam är dumt
det är då man ger upp och det börjar kännas tomt

Men är man två som går hand i hand
av ren kärlek och lycka
då slipper man att tänka
på vad den andre ska tycka

Att vara en som säger jag är din
det enda man får höra är
hur vacker man är och fin

Känna sig älskad av en annan människa
kan göra dig hel
vara i hans liv
och hjärtats andra del

Vad vore då vänskapen utan kärleken
vad vore kärleken utan vänskapen
inte tillsammans utan var för sig

Kanske därför jag tar dig hand
och en dag säger
jag älskar dig

Utan fel och brister
kan man blotta sig
därför öppnar jag mitt hjärta
så du lär känna en del av mig

Kom ihåg!
Om du är kär så är den besvarad
ligger lagrad i ett hjärta
flera mil utan kross och utan smärta
Inte många bitar
för det är på dig jag fullkomligt litar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela